Control Engineer

Tijdens jouw Project MARCH jaar zul jij de onmisbare schakel tussen software en hardware vormen. Jij gaat er voor zorgen dat het exoskelet soepel beweegt en dat de looppatronen die de Human Movement Engineer heeft bedacht ook daadwerkelijk uitgevoerd kunnen worden. Samen met deze engineer ben je ook veel bezig met het balanceren van het exoskelet , waarbij het doel is om de piloot meer stabiliteit te geven.

Als Control Engineer is jouw eerste taak om de gewrichten te laten bewegen. Dit betekent dat jij je software-matig bezig houdt met de aansturing van de motoren. Jij zorgt dat de gewenste hoeken en snelheden behaald worden. Ook moet jij ervoor zorgen dat alle motoren samen werken. Een flinke klus, maar door systematisch na te denken en veel te testen kun jij ervoor zorgen dat onze piloot weer kan lopen!

Daarnaast kijk jij nog verder! Je wilt niet alleen lopen, maar ook meer bewegingsvrijheid aan de piloot geven. Dit doe jij door verder onderzoek te doen naar het balanceren van het exoskelet. Ben jij een creatieve doorzetter? Kun jij de kennis van het menselijk bewegen en de techniek die nodig is om te controleren combineren? Vind je het ook leuk om verschillende control systemen uit te proberen? Dan is deze functie helemaal iets voor jou!

Gewenste vaardigheden en ervaring

  • Pré: Eind bachelor of master in Werktuigbouwkunde of Electrical Engineering (bijv. Bio-Mechanical Engineering of Systems & Control)

  • Communicatieve vaardigheden

  • Goed in het houden van overzicht

  • Werkt gestructureerd

  • Enthousiast over balancerende systemen

  • Geïnteresseerd in het menselijk bewegen

  • Kennis van mechatronica en regeltechniek

  • Kennis van modelvorming en mechanica

  • Pré: Ervaring met (embedded) programmeren

    • C/C++

    • Matlab/Simulink/Python

  • Creatieve en analytische werkwijzen

  • Op een duidelijke en begrijpelijke manier technische kennis kunnen communiceren

  • Ervaren met het werken in groepen, projecten en/of commissies

RB & MAG