Embedded Systems Engineer

De functie Embedded Systems Engineer ligt ergens halverwege Software Architect en Electrical Engineer. Houd jij van programmeren, maar het liefst dicht tegen de hardware aan? Knoop je graag sensoren aan elkaar, en vind je het leuk om met bijvoorbeeld Arduino's te spelen? En heb je het technisch inzicht om gestructureerd en modulair software te ontwikkelen? Dan is de functie Embedded Systems Engineer precies iets voor jou.

Ten eerste ben jij verantwoordelijk voor de embedded software van het exoskelet. Deze komt op verschillende plekken terug in het exoskelet, bijvoorbeeld bij het aansluiten van sensoren, de motor controllers en het input device. Hierdoor moet je veel overleggen met andere engineers, met name de software architects, de electrical engineers, de interaction engineer en de control engineers.

Verder speel je een belangrijke rol bij de data-communicatie binnen het exoskelet. Dit houdt in dat jij zorgt dat de informatie die lokaal vergaard is, ook terecht komt op een plek waar er iets met die informatie gedaan kan worden. Andersom zorg je er ook voor dat de centrale computer joints kan aansturen door de benodigde data-paden aan te leggen. Je zult zien dat het veilig en betrouwbaar versturen van data is nog een hele uitdaging is!

Gewenste vaardigheden en ervaring

  • Pré: Eind bachelor of master Elektrotechniek of vergelijkbaar (bijv. Embedded Systems, Computer Engineering)

  • Ervaring met embedded programmeren

    • C/C++

    • Andere embedded-software talen zoals bijv. MicroPython, Arduino, etc.

  • Communicatieve vaardigheden

  • Pré: Ervaring met version control systemen (Git, GitHub)

  • Gestructureerde en analytische werkwijze

  • Op een duidelijke en begrijpelijke manier technische kennis kunnen communiceren

  • Ervaren met het werken in groepen, projecten en/of commissies

RB & MAGOpen