Interaction Engineer

Als Interaction Engineer zorg jij ervoor dat het exoskelet precies doet wat de piloot wilt en dat de piloot duidelijke feedback ontvangt over de huidige staat van het exoskelet. Een systeem ontwikkelen waarmee het exoskelet een verlengstuk wordt van de piloot, dat is jouw doel! Vind je het leuk om veel te brainstormen met de piloot? Kun jij op creatieve manieren bij de beste oplossing komen? Dan ben jij de Interaction Engineer die wij zoeken!

Als hoofdtaak zul jij dit jaar hebben om de interface tussen de piloot en de machine te creëren. Bij het meer stabiel maken van het exoskelet is er een reële kans dat de piloot feedback moet ontvangen over gegevens die in voorgaande exoskeletten nog niet verzameld werd. Met genoeg informatie over de staat van het exoskelet moet de piloot erna zijn/haar gewenste actie op een duidelijke en fijne manier door kunnen geven. Jij staat helemaal vrij om te bedenken hoe dit zo goed mogelijk gaat: visueel, met audio, door middel van trillingen of misschien bedenk jij wel een nieuwe manier! Kortom jij bent samen met de Fixture Engineer en Movement Engineers de link tussen mens en machine.

Gewenste vaardigheden en ervaringen

  • Pré: Eind bachelor of master student in Industrieel ontwerpen

  • Pré: Kennis van 3D printers en relevante software voor het produceren van onderdelen. 

  • Kunnen werken met CAD programma's zoals Solidworks of CATIA

  • Communicatief

  • Goed zijn in het bedenken van nieuwe design oplossingen, out-of-the-box denken

  • Kennis van ergonomie, user experience design

  • In staat om te ontwerpen op interactie tussen mens en techniek

  • Ervaring met het doen en opzetten van gebruikersonderzoek en gebruikerstesten

  • Ervaring met werken in groepen, projecten en/of commissies

Project MARCH