Movement Engineer

Als geen ander weet jij hoe de mens in elkaar zit. Aankomend jaar zul je binnen de functie Movement Engineer ervoor zorgen dat deze kennis wordt toegepast in het exoskelet. Door de piloot goed op te meten, looppatronen te analyseren en prototypes te maken zorg jij samen met de Interaction Engineer en de Fixture Engineer ervoor dat het exoskelet perfect aansluit op de piloot! Jouw focus zal liggen op een soepel looppatroon ontwerpen en daarbij zorgen voor meer stabiliteit als de piloot in het pak zit. Om dit te bereiken zal je met veel teamgenoten en natuurlijk de piloot in contact staan.

Als Movement Engineer bekijk jij het exoskelet van de menselijke kant. Jouw kennis van het menselijk bewegen gebruik je om de techniek zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de piloot. Dit zal je doen door goed naar de bouw van de piloot te kijken en prototypes te maken. Daarnaast zal je ook bezig zijn met het maken van de looppatronen. Deze looppatronen bepalen uiteindelijk hoe de bewegingen van het exoskelet eruit gaan zien.  Het is hierbij erg belangrijk om goed te kunnen analyseren en niet bang te zijn voor een pittige technische uitdaging! Omdat het looppatroon sterk samenhangt met balans houden zit jij in de juiste functie om de piloot meer stabiliteit tijdens het lopen te geven. Om dit te bereiken zul je bijvoorbeeld nadenken over de sensoren die hiervoor nodig zijn. 

Gewenste vaardigheden en ervaring

  • In de eindfase van een medische en/of technische (bachelor) studie

  • Interesse in de anatomie van de mens, looppatronen en technieken die hierbij komen kijken

  • Communicatieve vaardigheden

  • Goed zijn in het bedenken van nieuwe design oplossingen, out-of-the-box denken

  • In staat om te ontwerpen op interactie tussen mens en techniek

  • Ervaring met het doen en opzetten van gebruikersonderzoek en gebruikerstesten

  • Ervaring met werken in groepen, projecten en/of commissies

RB & MAG