Simulation Engineer

Van het verloop van de Cybathlon race tot het krachtenspel in de botten van het exoskelet, bijna alles kan gesimuleerd worden. Verdiep jij je graag in het omzetten van de echte wereld naar digitale modellen? Dan is deze functie iets voor jou! Jij zult je storten in de verschillende modellen die door de verschillende Engineers van Project MARCH zijn en worden gemaakt. Misschien kom jij wel tot een gecombineerd model waar de Movement Engineer nieuwe bewegingen kan uitproberen en waaruit de Frame Engineer gelijk de eisen voor de botten kan halen.

Om de limitaties van een fysiek exoskelet te ontlopen werk jij aan een digitale tegenhanger. Sommige dingen kunnen nu eenmaal niet zo makkelijk getest worden met de gelimiteerde tijd, of zijn te gevaarlijk met een menselijke piloot. Jouw taak is om de eigenschappen en omstandigheden zo goed mogelijk na te bootsen. Dit kan door één uitgebreide simulatie te maken, of meerdere specifieke simulaties die speciaal ontworpen zijn voor één taak.

Uiteindelijk is het doel natuurlijk dat de simulaties inzicht geven in hoe het exoskelet nóg beter gemaakt kan worden. De resultaten van de simulaties kunnen zich vertalen in waardevolle eisen voor het project. Hierbij werk je veel samen met bijna alle andere engineers. Omdat de precieze invulling van deze functie voor een groot deel bij jou en het nieuwe team ligt, is een brede kennisbasis en een creatieve werkwijze nodig.

Gewenste vaardigheden en ervaring

  • Pré: Eind bachelor of master Werktuigbouw, Technische Wiskunde, Technische Natuurkunde of Technische Informatica

  • Pré: Ervaring met simulaties

  • Multidisciplinair ingesteld

  • Ervaring met of interesse in programmeren

  • Creatieve en analytische werkwijzen

  • Ervaring met version control systemen (Git, GitHub) is een bonus

  • Op een duidelijke en begrijpelijke manier technische kennis kunnen communiceren

  • Ervaren met het werken in groepen, projecten en/of commissies

RB & MAG